ERASMUS+ projekta PERSONU MOBILITĀTE aktivitātē "Skolotāju darba ēnošana"
ERASMUS+ projekta PERSONU MOBILITĀTE aktivitātē "Skolotāju darba ēnošana" Naukšēnu pamatskolas skolotājas Aija Ilga Ozola un Tatjana Ignatjeva laikā no 25.novembra līdz 1.decembrim devās uz Borgholzhausenu Vācijā. Naukšēnu pamatskolas skolotājas iepazinās ar lielo skolotāju saimi, skolotāju darba vietu iekārtojumu, bija ekskursijā pa abu skolu telpām, apmeklēja divas angļu valodas, vācu valodas, fizikas stundas; trīs matemātikas; trīs mājturības; divas tehnikas un mājas darbu pildīšanas
stundas. Vēroja arī matemātikas stundu pie bērniem ar mācīšanās traucējumiem. Katrai klasei pie durvīm ir nosaukums un klases materiāliem sava krāsa. Skolotāju un skolēnu starpā bija jūtams miers un labas attiecības, sapratne. Skolotāji uz darbu nāk ar lielām, smagām un ar ritentiņiem aprīkotām somām, nāk arī ar groziem, kur salikts viss nepieciešamais. Skolotājām patika, ka tiek lietderīgi izmantotas tehnoloģijas, klasēs pārvietojama tāfele atbilstoši bērnu augumam, darbojās skolotāju palīgi(1-3), visi skolotāji un skolēni nodrošināti ar planšetēm, ātru brīvo internetu, grāmatas pielāgotas digitālajam materiālam, grāmatās atrodami uzdevumi pa līmeņiem pietiekošā daudzumā. Skolai ir arī pašiem savs suns Simba, bišu mājiņas, aitas, āra tenisgaldi, plaša bibliotēka, koncertzāle. Otrās dienas pēcpusdienā bija ekskursijā pa pilsētu, apmeklējām muzeju "Haimathaus" un tikāmies ar Giterslo apgabala projektu koordinatori Regīnu Hartlāgi.
Skolotājas tikās sirsnīgā sarunā arī ar skolas direktori Ullu Husemann un Erasmus projekta skolotājiem, kur pārrunājām izglītības aktualitātes, spriedām par atšķirīgo, kopīgo mūsu skolās, stāstījām par to, kas mūs pārsteidza,kas patika. Pie pusdienu galda tikāmies ar skolēniem, kuri darbojas Erasmus programmā. Sarunas notika trīs valodās. Ceturtdienas pēcpusdienā kopā ar zēniem lējām sveces no bišu vaska un cepām keksu. Valdīja brīva, nepiespiesta atmosfēra. Bērni visās stundās aktīvi, zina, kas jādara, kad jāiepazīstas ar darba aprakstu, prot sadalīt pienākumus, pēc darba visu novāc un iztīra telpas, bieži skolotājs vēro darba procesu, vada to un konsultē. Redzējām, kā skolēni veic pētīšanas procesu, bez aicinājuma devās pie tāfeles un uzraksīja to, ko saskatījuši, atklājuši. Ļoti patika radošā, sirsnīgā mūzikas stunda. Pārsteidza plašais materiālu klāsts mākslas skolotājam, labi aprīkotie tehnikas kabineti, fantastiskā, līdzīga amfiteātrim aktu zāle, kur bērni sniedz koncertus un tiekas pasākumos. Iepazināmies ar mācību materiāliem, apskatījām mācību grāmatas un darba burtnīcas. Mēs tikām sirsnīgi sagaidītas un uzņemtas, tika gūta jauna pieredze, kā arī iegūti jauni draugi.